HOTELL - ANBEFALINGER

imageHei, …. er nettopp kommet tilbake etter tre ukers ferie, og vil gjerne tipse om to meget bra hoteller som ikke er nevnt på sidene deres:

Baia Mare: Hotel Seneca, http://www.senecaserv.ro/hotel/, nytt hotell i gangavstand fra sentrum, enkeltrom 80 RON inkl. frokost.

Sighetu-Marmatiei : Hotel Coroana, Piata Libertatii 21, enkeltrom 100 RON inkl. frokost. Toretters «dagens» med brus betalte jeg 10 RON for, inkl. krystall-lysekroner og hvite duker. Dette hotellet har visstnok urettferdig fått en del kritikk på nettet, tydeligvis fra rumenere som er indignert over at det ikke tilbyr «vestlig standard». Ligger i den koselige småbyens mest sentrale bygning, flott og spennende både utvendig og innvendig.

Kan ellers reklamere varmt for fottur i Maramures -  landskaper og landsbyer rett ut av eventyret, aldri problemer med å få plass på pensjonater, priser mellom 60 og 100 RON, som regel inkludert helpensjon.

På minussida vil jeg gjerne dele en merkelig opplevelse fra Bucuresti: Primaria stilte med gratis utlån av sykler i Parcul Kiseleff, tydeligvis en form for kampanje for sunn livsstil. Etter turen ville jeg være hjelpsom, og gjorde den unge gutten oppmerksom på at bakdekket på sykkelen min nok måtte pumpes opp. Istedenfor et takk for tipset fikk jeg et bryskt «Ai avut pana!? Atunci platiti!!» Den påfølgende samtalen viste at ungdommene som jobbet der, ble trukket i lønn for skader på syklene, selv de som skyldtes normal bruk! Enden på det hele var at jeg fikk tilbake passet mitt etter å ha sittet i ti minutter på en benk til spott og spe, mens han ventet på å se om dekket slapp ut luft eller ikke. Jeg kom til å tenke på denne episoden da jeg leste på siden deres i dag om CFRistene som blir holdt personlig økonomisk ansvarlig for evt. svineri om bord i togene.

Takk for en imponerende komplett nettside!
Med vennlig hilsen
Ivar Lund

Send oss en epost

Flyplasskoder Romania

Flyplasskoder Romania